El Consell aprova la renovació del conveni amb l'Ajuntament d'Ontinyent per a actualitzar i donar continuïtat a l'oficina PROP al municipi

20/11/2020

- Les oficines PROP mixtes ofereixen serveis d'informació, la generació de certificat digital i de Cl@ve
- A causa de la COVID, des del mes de juny passat l'atenció presencial es presta exclusivament amb cita prèvia



El Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i l'Ajuntament d'Ontinyent per a actualitzar i donar continuïtat al funcionament de l'Oficina PROP mixta en aquesta localitat.

Els punts d'atenció de la Generalitat estan distribuïts geogràficament en tota la Comunitat per a donar informació general sobre tràmits, procediments o ocupació pública de l'Administració i emetre certificats digitals i Cl@ve, que permeten la tramitació telemàtica segura.

La finalitat és prestar un servei més pròxim a la ciutadania amb l'objecte de facilitar i descentralitzar la gestió dels serveis administratius, a més d'oferir una atenció personalitzada.

Les oficines PROP mixtes, ubicades generalment en locals de l'entitat local o mancomunitat, faciliten els tràmits de la ciutadania amb la Generalitat de manera integrada amb els principals serveis municipals, eviten així desplaçaments innecessaris als veïns i ofereixen un servei de qualitat, de manera que s'optimitzen recursos i es guanya en eficiència. Són, per tant, un clar exemple de cooperació entre administracions.

El PROP d'Ontinyent oferirà informació general de l'Administració i permetrà l'expedició de certificats digitals i Cl@ve. A més, l'Ajuntament continuarà fent les tasques de registre públic.

La Generalitat, per la seua banda, contribuirà a la millora dels serveis, realitzarà enquestes de satisfacció entre els usuaris i usuàries de l'oficina i informarà l'Ajuntament d'Ontinyent dels resultats obtinguts.

Aquest conveni no suposa obligacions econòmiques entre les parts i tindrà una duració de quatre anys.

Els PROP presten servei presencial en les seues instal·lacions des del mes de juny passat només amb cita prèvia. La ciutadania pot sol·licitar-la a través del següent enllaç o del telèfon 012, per a cada tràmit o gestió que vulga fer.