Atenció a la Ciutadania es coordina amb totes les conselleries per a facilitar que el servei 012 tinga tota la informació actualitzada

30/03/2020

- Es comuniquen recomanacions perquè les mesures, actuacions, tràmits i serveis de la Generalitat que resulten d'interés pel COVID-19 es donen de manera completa, clara i actualitzada


La Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, a través de la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern -òrgan gestor del servei 012- ha enviat una sèrie de recomanacions a totes les conselleries del Govern valencià, amb l'objectiu que aquest servei públic puga atendre la ciutadania, facilitant-li tota la informació que reclama com a conseqüència de l'estat d'alarma per COVID-19.

L'atenció d'aquest servei està realitzant-se exclusivament per via electrònica i telefònica. Des de la Direcció General d'Atenció a la Ciutadania s'han coordinat actuacions amb tots els òrgans de la Generalitat per a tindre una bona gestió del subministrament d'informació dirigida a la ciutadania, la qual ha de disposar d'una informació completa, fiable i actualitzada.

L'objectiu és facilitar que els serveis, prestacions i mesures que duu a terme la Generalitat arriben als seus destinataris i destinatàries de la millor manera possible.

Actualització i accessibilitat de la informació

Entre les indicacions remeses a totes les conselleries per part de la Direcció General d'Atenció a la Ciutadania, es recomana l'actualització de la informació de cada conselleria perquè estiga disponible per al personal d'atenció a la ciutadania i accessible en els diferents canals d'atenció; la notificació de cada nova mesura o iniciativa, amb el material i la informació necessària per a poder informar adequadament; la inclusió en cada web de les conselleries, de manera clara, visible i senzilla, d'informació suficient sobre cadascuna de les modificacions o noves mesures, indicant també el seu tràmit electrònic associat.

Així mateix, es recomana la creació de línies de telèfon específiques per a aquelles mesures o iniciatives en què es preveja un alt volum de consultes diàries, amb la intenció d'evitar el col·lapse del servei 012, o la inclusió de l'enllaç a la guia PROP electrònica. ( consultar ací ).