Puncel: 'Demanarem a l'Administració de l'Estat que aclarisca la qüestió de les tarifes en els serveis d'atenció a la ciutadania'

01/12/2016
Puncel: "Demanarem a l"Administració de l"Estat que aclarisca la qüestió de les tarifes en els serveis d"atenció a la ciutadania"

"Demanarem a l'Administració de l'Estat que aclarisca la qüestió de les tarifes en els serveis d'atenció a la ciutadania". Així ho ha donat a conéixer el subsecretari de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Alfonso Puncel.

Aquesta conclusió s'ha acordat per part de les comunitats autònomes que han participat en la trobada sobre els serveis d'atenció a la ciutadania 012, que s'ha celebrat hui a València.

Puncel ha destacat que, durant aquesta jornada, "hem compartit aquesta preocupació que tenim en comú, ja que no està regulat i suposa un greu problema per a tots els ciutadans. Per això, volem que es puga revertir".

És la segona trobada realitzada sobre aquesta matèria, en què s'han exposat les diferents experiències en el servei d'informació administratiu en els seus canals no presencials, com és el 012 o equivalent. A més d'aportar solucions als problemes tècnics o de serveis que es plantegen per part d'alguna de les administracions participants o l'impacte de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú en aquest tipus de serveis.

Aquesta jornada ha coincidit amb el 20 aniversari dels serveis d'atenció telefònica i de les oficines PROP de la Generalitat Valenciana. "Durant aquestes dues dècades s'han atés més de 30 milions de consultes a través del 012 i el PROP ha rebut més de 21 milions de visites", ha destacat Puncel.

En aquesta trobada, hi han assistit diverses comunitats autònomes, com ara Catalunya, Andalusia, Castella i Lleó, Astúries, les Illes Balears, Castella-la Manxa, Extremadura o la Regió de Múrcia, els que donaran a conéixer les seues experiències a través d'aquest servei.

Igual que també s'ha comptat amb la presència de representants dels telèfons d'atenció al ciutadà 060 de l'Administració general de l'Estat, del 010 dependent de l'Ajuntament de València; del 116111 del Servei d'Atenció al Menor a la Comunitat, o de l'Oficina d'Atenció a l'Usuari de Telecomunicacions que depén del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital o representants del 012 de la Comunitat Valenciana.

El subsecretari de la Conselleria de Transparència ha conclòs que "aquesta trobada ha servit per a conéixer les bones pràctiques i les experiències d'altres comunitats autònomes per a poder adaptar-les al nostre servei d'atenció telefònica".

Cal recordar que l'any 2009 es va celebrar la primera edició d'aquesta jornada a Catalunya amb el lema "Conéixer, compartir, resoldre". En aquesta trobada van estar presents diferents comunitats autònomes, com la valenciana. A més, va servir també com a punt de trobada per a intercanviar informació, on es van obrir debats sobre temes que afecten el model i tecnologia d'aquest servei que es dóna a la ciutadania.

Arxius relacionats